social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

آخرین اخبار

چهارشنبه1403/1/8

23:42:1

98

دیدار نوروزی مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد آذربایجان غربی، وحید موسی‌پور مدیرکل استاندارد استان به اتفاق علی مرادی مسئول حراست، حسن صبحدل معاون ارزیابی انطباق و مسئول روابط عمومی اداره کل، صبح روز سه شنبه 1403/01/07، با حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه، دیدار و گفتگو کرد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه در این دیدار نوروزی عنوان کرد؛ استاندارد سازی باید در همه زوایای زندگی مردم وارد شود.
حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی گفت: رعایت حقوق مصرف کننده از الزامات توسعه اجتماعی است و این کار با رعایت اصول و قوانین سازمان ملی استاندارد میسر می شود.
وی با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم»، تصریح کرد: تحقق این هدف مهم که از انتظارات به حق رهبر معظم انقلاب (مدّ ظلّه العالی) است، در بستر تلاش مجدانه و هدفمند مسئولان برای مشارکت بخشی عموم مردم در عرصه‌ی اقتصاد و تولید میسر می‌شود و این مهم در سال جدید باید به طور ویژه در دستور کار قرار گیرد.
مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی در این دیدار ضمن ارائه گزارشی جامع از عملکرد و اقدامات شاخص اداره کل استاندارد استان در سال 1402، بیان کرد: طرح ویژه استاندارد برای نظارت بر نحوه ارائه خدمات به شهروندان به مناسبت ماه مبارک رمضان و ایام نوروز از ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ تا پانزدهم فروردین ۱۴۰۳ به مدت یک ماه در ۱۲ گروه خدمات با هدف ارزیابی انطباق خدمات از لحاظ ایمنی، بهداشت و سلامت عمومی عملیاتی شده و هم اکنون نیز در حال اجراست.
موسی پور با اشاره به راه اندازی سامانه مردم دار برای تعامل و مشارکت مردمی در بحث استاندارد، افزود: این سامانه از ۱۵ اسفند سال ۱۴۰۲ راه اندازی شده و شهروندان می توانند با مراجعه به این سامانه به نشانی https://1517.inso.gov.ir  گزارش مربوط به تخلفات کیفی در حوزه کالا، خدمات و نهادهای ارزیابی انطباق را اطلاع دهند.
وی عنوان کرد: سامانه مردم دار بستر الکترونیکی رسیدگی به گزارشات، درخواست ها و نظرات شهروندان، برای دادخواهی مردم در کیفی‌گرایی محصولات و خدمات است.
گفتنی است شهروندان می توانند گزارش مربوط به تخلفات در حوزه کالا، خودرو، خدمات (آسانسور، تجهیزات تفریحی، جایگاه سوخت)، نهادهای ارزیابی انطباق و همچنین انتقادات و پیشنهادات خود را به صورت غیرحضوری به اطلاع متولیان امر رسانده و ارتقای کیفیت زندگی خود را مطالبه کنند.

 

تصاویر