اخباراخبار بيشتر

تمدن سازی حجاب یکی از ویژگی های اصلی آن عنوان شد

برگزاری نشست حجاب در آذربایجان غربی

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد آذربایجان غربی حجت الاسلام غنی زاده در نشستی که با که با حضور مدیرکل و کارکنان اداره کل استاندارد استان برگزار شد به بیان رویکردها و اهداف اسلام از مطرح کردن مقوله حجاب و جایگاه حجاب در اعتقادات دینی مسلمانان پرداختند، و اسلام را مکتبی جامع، تمدن ساز، استدلالی و منطقی توصیف کردند که براساس زیست اجتماعی  در جوامع مدنی طراحی شده است.
حجت اسلام غنی زاده اظهار داشت: براساس نظریه کلیه اندیشمندان، تمدنی موفق است که انسان را با ویژگی های انسانی و قابلیت های فکری آن  بنگرد یعنی افراد در جامعه همدیگر را کالای مصرفی برای تامین غرائز و مشخصا غریزه جنسی نبینند بلکه بدون تمرکز بر جنسیت و جهات غریزی، تعاملاتی بر مدار انسانیت، پیکره اصلی آن را تشکیل دهد.
حجت الاسلام غنی زاده با اشاره به اینکه  هدف نهایی حجاب در اسلام، تامین زمینه های  انسانی زیستن در جامعه است، افزودند: تمدن ساز بودن حجاب برای هیچ کس پوشیده نیست.
حجت الاسلام غنی زاده اظهار داشت: از دیدگاه اسلام حجاب و پوشش فقط برای زن و پوشاندن بدن نیست ، بلکه پوششی است برای جلوگیری از افکار غیرانسانی و نگاه آلوده با شهوت است.
 حجت الاسلام غنی زاده حجاب را حکمی حافظ و حراست کننده انسانیت جامعه و نشانه تمدن ساز بودن آن دانستند و محدودیتهایی ظاهری آن را عاملی برای ارتقاء به هدف بالاتر که همانا حیات جاویدِ ابدی است، ذکر کردند.

 

نسخه قابل چاپ