اخباراخبار بيشتر

توجه به استانداردها در مدیریت مصرف انرژی ضروری است

مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی گفت: در کنار توجه به سایر استانداردهای حوزه‌های مختلف باید استانداردهای مدیریت و مصرف انرژی را نیز به طور ویژه مدنظر قرار دهیم. 
به گزارش روابط عمومی اداه کل استاندارد آذربایجانغربی منصورجلایر، ضمن تاکید بر لزوم توجه به استانداردهای مدیریت مصرف انرژی، عنوان کرد: تعدادی از کشورها و مناطق بین المللی استانداردهای مدیریت انرژی خود را توسعه داده یا در حال توسعه آنها هستند ک با توجه به نقش انرژی در توسعه ، ورود به حوزه استانداردهای مدیریت مصرف انرژی امری ضروری است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه امروزه هیچ کاری بدون استفاده از تجهیزات الکتریکی پیش نمی‌رود و از سرگرمی گرفته تا انجام کارهای خانه و امور اداری و صنعتی با استفاده از ابزارهای برقی صورت می‌گیرد، توجه به استاندارد بودن این لوازم اهمیتی دو چندان دارد.
مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: تمام محصولات لوازم خانگی برقی به دلیل اینکه ارتباط مستقیم با سلامتی و ایمنی مصرف کنندگان جامعه دارند، مشمول مقررات اجباری استانداردها هستند.
جلایر ادامه داد: استاندارد بودن تجهیزات الکتریکی، منافع دو جانبه‌ای برای تولید کننده و مصرف کننده دارد و یک معامله‌ برد- برد را برای هر دو طرف به ارمغان می‌آورد.
وی در ادامه بیان کرد: وسیله‌های فاقداستاندارد علاوه بر مصرف زیاد انرژی، هزینه زیادی را نیز تحمیل مصرف کننده می‌کند، آشنایی با مفهوم استاندارد  و درک لزوم داشتن استاندارد محصولات مورد استفاده به ما کمک می‌کند تا در انتخاب خود توجه بیشتری داشته باشیم.
مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی تصریح کرد: با توجه به اینکه در ایام اوج مصرف برق در کشور هستیم ضمن پیوستن به پویش همیار برق اعلام می کنیم استفاده از تجهیزات استاندارد الکتریکی در مدیریت مصرف برق در ایام اوج بار ضروری بوده و باید مورد توجه مسئولان صنعت برق و عموم مردم قرار گیرد.

نسخه قابل چاپ