اخباراخبار بيشتر

عدم ارایه تسهیلات بانکی به واحد های تولیدی بدون اخذ پروانه نشان استاندارد

استاندارد سازی مصالح ساختمانی در دستور کار شورای فنی استانداری آذربایجان غربی

به گزارش روابط عمومی استاندارد آذربایجان غربی، جلسه شورای فنی استان با حضور معاون عمرانی استانداری آذربایجان غربی و مدیر کل استاندارد استان و مدیران و مسئولان سایر دستگاه های اجرایی و نهادهای مرتبط برگزار گردید.
در این جلسه که با محوریت بررسی و پایش وضعیت استاندارد سازی فرآورده های مصالح ساختمانی برگزار گردید منصور جلایر مدیر کل استاندارد استان ضمن ارایه گزارشی از وضعیت واحد های تولیدی مصالح ساختمانی  در استان به اقدمات انجام یافته در راستای استاندارد سازی واحد های تولیدی مصالح ساختمانی در استان پرداختند.
جلایر با اشاره به ساختار واحدهای مصالح ساختمانی و گستره پراکندگی این واحد ها بویژه واحدهای شن و ماسه در نقاط دور دست، شناسایی و امکان تجهیز آزمایشگاهی و استاندارد سازی این واحدها را بسیار دشوار توصیف کرد.
جلای اظهار داشت: در طول چند سال گذشته تعاملات خوبی با نظام مهندسی استان صورت گرفته و همکاری نظام مهندسی و سازمان سمت و نهادهای مرتبط در راستای استاندارد سازی در این حوزه را پر اهمیت شمرد و افزود: اگر مصالح ساختمانی باکیفیتی هم در استان تولید شود ولی مهندسین مشاور و مهندسین ناظر ساختمانی در اجرای پروژه ها نظارت کافی در بکارگیری مصالح ساختمانی استاندارد نداشته باشن مسیر استاندارد سازی در این حوزه به سختی پیش می رود.
جلایر عنوان کرد: تبدیل واحد های سنتی به واحد های صنعتی بدلیل عدم امکان و ظرفیت این واحد ها در تبدیل شدن به واحد های صنعتی و استاندارد، مشکلات عدیده ای برای این واحد ها و هم برای متولیان نظارت ایجاد می کند و از سازمان سمت درخواست کرد در صدور پروانه برای واحدهای مذکور تجدید نظر کنند.
جلایر گفت: بدلیل گستردگی ماموریت سازمانی استاندارد در سایر حوزه ها از جمله کنترل و نظارت بر فرآورده های غذایی با تنوع بسیار زیاد، فرآوردهای مکانیکی و فلزات، اندازه شناسی، حوزه خدمات شامل جایگاه های cng، نازل های سوخت، تجهیزات بازی و .... با توجه به امکانات و منابع موجود، لزوم همکاری همه نهاد ها را میطلبد.
جلایر ادامه داد با وجود پیچیدگی های موجود در این حوزه بویژه در سالیان اخیر شاهد روند مناسب استاندارد سازی مصالح ساختمانی در استان هستیم و استان ما جز استان های پیشرو در این حوزه بوده است.
جلایر با اشاره به مصوبه هیات وزیران درخواست کرد واحد هایی که بعد از دریافت پروانه بهره برداری از سازمان سمت، اقدام به اخذ نشان استاندارد نمی کنند باید پروانه اعطا شده ابطال گردد و تسهیلات بانکی برای واحد های مذکور به بعد از اخذ نشان استاندارد منوط گردد.
جلایر خاطر نشان کرد سازمانسمت در صدور پروانه بهره برداری برای متقاضیان این حوزه، باید در درج عنوان فرآورده به طور مشخص و واضح عنوان فرآورده تولیدی را قید کند تا دستاویزی برای تولید سایر فرآورده های مشابه غیر استاندارد توسط این واحد ها قرار نگیرد.

 

نسخه قابل چاپ