اخباراخبار بيشتر

برگزاری شورای استاندارد آذربایجان غربی

در ابتدای جلسه منصور جلایر، مدیر کل استاندارد استان آذربایجان غربی با اشاره به فراگیر بودن نقش غیر قابل انکار استاندارد در تمامی عرصه اجتماعی، فرهنگی و سلامت جامعه، محقق شدن امر استاندارد سازی را بدون اهتمام تمامی مجموعه های ذیر بط در این زمینه ممکن ندانست.
جلایر اظهار داشت: افزایش آگاهی اقشار مختلف جامعه و مطالبه مردم، استاندارد های سال های پیش دیگر جوابگوی نیاز مردم نبوده و همواره بروز رسانی استاندارد ها در دستور کار اداره کل استاندارد و به تبع آن سازمان ملی استاندارد ایران قرار دارد.
در ادامه جلسه جواد کرمی، معاون اقتصادی استانداری آذربایجان غربی برگزاری جلسه شورای استاندارد استان را یکی از مهمترین جلسات در طول سال عنوان کرد و افزود: برای همگان تاثیر استاندارد در همه شئونات زندگی امروزه بشر اثبات شده و آحاد مردم و جامعه با اطمینان به اعتبار نشان استاندارد اقدام به خرید کالا و خدمات می کنند.
وی هدف از تشکیل جلسات شورای استاندارد را ضمن بررسی وضعیت استاندارد سازی و اقدامات انجام یافته در این زمینه، ایجاد هماهنگی و تعامل مناسب بین دستگاه های ذیر بط در راستای اجرای برنامه های استاندارد سازی در استان عنوان کرد و افزود: به تمامی دستگاه های ذیر بط تاکید می شود همکاری مستمر با استاندارد را دستور کار خود قرار دهند.
کرمی اظهار داشت: کارگروه های تخصصی با حضور استاندارد و سایر دستگاه ها در حوزه های مختلف در طول سال باید بصورت مستمر انجام پذیرد و نتایج این جلسات به مسئولین ذیربط اطلاع رسانی گردد.
معاون اقتصادی استانداری افزود: تولید کنندگان و ارئه کنندگان خدمات استاندارد به مردم باید همچنانکه قبل از اخذ پروانه استاندارد بصورت جدی به استاندارد سازی ورود می کنند باید بعد از اخذ پروانه هم همین رویه را حفظ و تقویت نمایند و این مسیر بدون نظارت و کنترل مستمر استاندارد مسیر نیست.

نسخه قابل چاپ