كوچك يا بزرگ كردن بخش :.
صدورپروانه حد مجاز آلاینده ها در محصولات گلخانه ای آذربایجان غربی
به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد آذربایجان غربی، منصور جلایر، مدیر کل استاندارد استان از موافقت با صدور 4 فقره پروانه حد مجاز آلاینده‌ها در محصولات کشاورزی در زمینه محصولات گلخانه ای و قارچ خوراکی با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان براساس دستورالعمل صدور، تمدید، تعلیق، رفع تعلیق و ابطال پروانه کاربرد نشان حد مجاز آلاینده‌های محصولات کشاورزی توسط اداره کل استاندارد خبر داد.
جلایر با اشاره به صدور چهار پروانه دیگر در ۴ محصول خیار و توت فرنگی گلخانه ای ، قارچ خوراکی و نخود،  تعداد پروانه صادر شده از آغاز این طرح را 16 مورد عنوان کرد.
مدیر کل استاندارد ادامه داد: بعد از صدور این پروانه شرکت بازرسی تایید صلاحیت شده ذی صلاح اقدام به کنترل ادواری و ارائه مشاوره های لازم در این خصوص می کنند.
جلایر گفت: کشاورزان متقاضی دریافت پروانه حد مجاز آلاینده ها با هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی تحت نظارت سازمان ملی استاندارد ایران با پیاده سازی الزامات مربوط و ارائه مستندات و آزمون های بعمل آمده و مطابقت نوع فرآورده منطبق با استاندارد ملی مربوطه و دارا بودن شرایط و تایید از سوی نهادهای متولی ذیربط اقدام به اخذ پروانه حد مجاز آلاینده های کشاورزی می شود.
دبیر شورای استاندارد استان در ادامه افزود: صدور پروانه‌های نشان حد مجاز آلاینده‌ها در راستای کاهش استفاده از سموم و آلاینده‌های مورد مصرف در تولید محصولات کشاورزی می‌باشد که می تواند در بازار رقابت با سایر کشور های دنیا در جهت صادرات محصولات کشاورزی گام های اساسی برداشته و همچنین حفاظت از آب و خاک را به همراه داشته باشد.